Snelcheck: voldoe ik aan de voorwaarden en kom ik in aanmerking voor gratis ondersteuning?

Ik ben een vrijgevestigde ggz-professional en mijn EPD-leverancier doet mee

Ik ben een vrijgevestigde ggz-professional en ik heb een persoonlijke AGB-code. Doet uw leverancier niet mee? Neem dan rechtstreeks met hen contact op om de mogelijkheden te bespreken.

De leveranciers die meedoen zijn:
Careweb
HCI Incura
HCI CRS
Praktijkdata
Tenzinger
ZorgGGZ (Axians)

Ik kreeg nog niet meer dan € 200.000 subsidie

Ik kan in een verklaring afleggen dat ik niet meer dan €200.000,- aan subsidie heb ontvangen van de overheid over een periode van 3 opeenvolgende belastingjaren. Gebruik hiervoor een van onderstaande template van de de-Minimis verklaring.
Hulp nodig bij het invullen van de verklaring? Klik hier!

Download de-Minimis verklaring voor digitaal ondertekenen
Download de-Minimis verklaring voor fysiek ondertekenen

Ik ben bereid na afloop een evaluatie in te vullen

Wanneer ik ondersteuning heb ontvangen, ben ik bereid om een evaluatieformulier in te vullen om de ondersteuning vergoed te krijgen.

 

Wat kan ik verwachten als ik ondersteuning aanvraag?

Uw softwareleverancier kan u kosteloos op verschillende manieren helpen met het optimaal gebruik maken van het EPD en om digitale gegevensuitwisseling met patiënten via een PGO (persoonlijke gezondheidsomgeving) mogelijk te maken.

 

Afhankelijk van het aanbod van de softwareleverancier en uw ondersteuningsvraag is dit fysieke of digitale, één op één maatwerkondersteuning en/of groepsondersteuning. U kunt maximaal 5 uur aan ondersteuning in totaal ontvangen.

 

Uw ondersteuningsaanvraag wordt binnen 5 werkdagen beoordeeld door het team van VG Digitaal. Zij brengen uw softwareleverancier met u in contact.

 

Ondersteuning aanvragen en ontvangen: hoe werkt het?

 

1. Ondersteuning aanvragen van uw softwareleverancier. U kunt zich op deze pagina aanmelden voor ondersteuning op verschillende thema’s. Na aanmelding krijgt u een bevestiging per mail.

 

2. De ondersteuningsaanvraag wordt doorgestuurd naar uw softwareleverancier. Alle aanvragen worden handmatig gecontroleerd. Wanneer de aanvraag voldoet aan de voorwaarden, stuurt VG Digitaal de aanvraag door naar uw softwareleverancier.

 

3. U ontvangt ondersteuning van uw softwareleverancier. Uw softwareleverancier neemt contact met u op om de door u gekozen ondersteuning toe te lichten en in te plannen. U ontvangt een-op-een ondersteuning of groepsondersteuning.

 

4. Vul de evaluatie in nadat u ondersteuning heeft ontvangen. Om de ondersteuning kosteloos te ontvangen vragen wij u een evaluatie over de ondersteuning in te vullen. De link naar de evaluatie ontvangt u per mail. Mocht u de link nogmaals willen ontvangen, neem dan contact op met VG Digitaal.

 

Let op: Vraagt u ondersteuning aan bij gegevens uitwisselen met patiënten via PGO’s? Aan het afsluiten van een overeenkomst met een DVZA zitten mogelijk kosten verbonden. Ook zitten er kosten verbonden aan het verlengen van het UZI-certificaat, dit is na 3 jaar noodzakelijk.

Inrichten van het EPD

Ondersteuning van uw softwareleverancier om optimaal gebruik te maken van uw EPD.

Gebruik van de EPD-agenda

Ondersteuning van uw softwareleverancier om optimaal gebruik te maken van de EPD-agenda.

Declareren vanuit het EPD

Ondersteuning van uw softwareleverancier om te kunnen declareren vanuit het EPD volgens de regels van het zorgprestatiemodel.

Corresponderen met hulp van het EPD

Ondersteuning van uw softwareleverancier om veilig en efficiënt te corresponderen met hulp van uw EPD.

Inzage in het dossier

Ondersteuning van uw softwareleverancier om uw patiënten inzage te geven in hun medisch dossier.

Gegevens uitwisselen met patiënten via PGO's

Één uur ondersteuning van uw softwareleverancier om te helpen aansluiten op MedMij en het technische certificaat in orde te maken.

Financiële administratie

Ondersteuning van uw softwareleverancier om uw financiële administratie met hulp van uw EPD uit te voeren en inzicht te krijgen in data uit uw EPD.

    Stap 1: Kies de ondersteuning

    Inrichten van het EPDGebruik van de EPD-agendaDeclareren vanuit het EPDCorresponderen met hulp van het EPDInzage in het dossierGegevens uitwisselen met patiënten via PGO'sFinanciële administratie

    Stap 2: Gegevens invullen

    De ondersteuning is bedoeld voor vrijgevestigde ggz-professionals. Zonder persoonlijke AGB-code kunnen wij de aanvraag niet goedkeuren.


    Hulp nodig bij het invullen van de verklaring? Klik hier!

    Let op: Het ontvangen van de door u aangevraagde ondersteuning is afhankelijk van de capaciteit en beschikbaarheid van uw softwareleverancier. Indien het niet mogelijk is om op korte termijn ondersteuning te ontvangen, ontvangt u hierover zo spoedig mogelijk bericht.

    Voor vragen staat Dominique (communicatieadviseur) altijd voor u klaar! Neem contact op via de contactpagina.