In gesprek met Tenzinger over gratis ondersteuning

In gesprek met Tenzinger over gratis ondersteuning

6 december 2023

Anniek Moerman is consultant bij Medicore (Tenzinger). In haar functie binnen Tenzinger spelen de vrijgevestigde ggz-professionals (VG)  en VG Digitaal een belangrijke rol. Zij vertelt ons graag meer over de dienstverlening van Tenzinger en de ondersteuningsmogelijkheden via VG Digitaal.

“Met het Medicore ECD bedient Tenzinger een uiteenlopende klantengroep, variërend van eenmanszaken en kleine praktijken tot grotere zorginstellingen in GGZ, Jeugdzorg en Medisch Specialistische Zorg”, vertelt Anniek.  “Als consultant implementeer ik Medicore bij nieuwe klanten en help ik zowel bestaande als nieuwe klanten bij het optimaal gebruik van hun ECD. Hierbij geef ik onder andere trainingen aan nieuwe en bestaande klanten.” Vooral voor kleinere klanten is digitalisering van groot belang geeft Anniek aan. De missie van Tenzinger is duidelijk: het teruggeven van tijd aan zorgverleners door processen te verbeteren en te blijven innoveren, zodat zorgverleners die tijd kunnen inzetten voor hun patiëntenzorg.

Laagdrempelige ondersteuning
De reden waarom Tenzinger zich heeft aangesloten bij VG Digitaal is om de ondersteuning voor VG’ers toegankelijker te maken. “Wij hebben gemerkt dat we als consultants veel kennis te bieden hebben, en de stap om, samen met de klant, de processen te verbeteren in het ECD wordt door VG Digitaal laagdrempeliger gemaakt. Bovendien heeft Tenzinger veel te bieden op het gebied van digitalisering, zowel voor bestaande klanten als daarbuiten.”

Optimaliseren zorgprocessen
De consultants van Tenzinger richten zich voornamelijk op het stroomlijnen en optimaliseren van de zorgprocessen. Hierdoor kan de klant beter gebruik maken van het ECD. Een opvallend aspect uit de ervaring van de klanten die gebruik maken van de ondersteuning van VG Digitaal is dat het ECD gebruiksvriendelijker blijkt te zijn dan vooraf gedacht. “Klanten ervaren meer controle en mogelijkheden dan ze zich hadden voorgesteld. Het contact tussen klanten en consultants is laagdrempelig, wat leidt tot meer betrokkenheid en goede samenwerking tussen klant en consultant.” Dit blijkt ook uit de terugkoppeling van een klant waarvoor het VG Digitaal traject veel heeft opgeleverd: “De consultant gaf me precies die ondersteuning die ik nodig had. In het begin was facturatie een ondoorgrondelijk proces voor me. Ze heeft me meegenomen in het proces en nu kan ik het zelf.”

Veelvoorkomende ondersteuningsthema’s
Medicore ziet met name thema’s rondom planning en uitvoering van processen vaak terugkomen. Het inzicht van klanten in hun eigen data is essentieel, en dit omvat vragen over het aantal cliënten in zorg, intakeprocessen en financiële overzichten. “Wij bieden vanuit Medicore zowel standaardrapportages als maatwerk rapportages aan, waardoor klanten waardevolle inzichten kunnen verkrijgen. Met behulp van VG Digitaal kunnen wij gepaste ondersteuning bieden.”

Doordat de kennis van het ECD toeneemt bij de klant, wordt de behoefte aan hulp van customer services minder en kan de klant problemen vaker zelf oplossen. Het grootste voordeel voor klanten is dat het systeem hen in staat stelt om meer gegevens vast te leggen en deze te benutten. Zo kunnen ze veiliger en efficiënter met gegevens omgaan en levert dit in de toekomst meer tijd op.

Ondersteuningsproces
Het ondersteuningstraject bij Tenzinger begint met een intake, waarbij wordt gekeken of en hoe klanten het ECD gebruiken. Vervolgens worden specifieke behoeften en vragen behandeld en wordt een plan opgesteld voor training en ondersteuning. “Het is belangrijk om te werken met een ECD, omdat dit naast dat het veel efficiënter is, ook veel veiliger is dan andere systemen zoals Word en Excel. Daarnaast bestaat ook het risico om documenten kwijt te raken wanneer er niet gewerkt wordt via het ECD”, aldus Anniek. Wel geeft ze aan dat verandering  uitdagend kan zijn. De klanten worden stapsgewijs en persoonlijk door het proces begeleid.

Tenzinger staat klaar om te helpen, en er is veel te leren en te delen. Het doel is duidelijk: tijd besparen en een sterke relatie met klanten opbouwen, met een stijgende lijn voor de toekomst. Wacht niet en maak gebruik van deze mooie ondersteuningskans om kennis te maken met het ECD of je verder te ontwikkelen en nog efficiënter gebruik te kunnen maken van het ECD.
De ondersteuning is gratis aan te vragen via de volgende link: Gratis ondersteuning – VG Digitaal

 

Terug